رئیس کانون کارآفرینی آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه سیستم آموزشی کشور به‌گونه‌ای نیست که بتوان کارآفرین تربیت کرد، گفت: ۱۴۰ واحد تدریس، این ظرفیت کارآفرینی را ندارد و این انفعال در دانشگاه نیز موجود است و با دروس دانشگاهی نمی‌توان کاری کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بهرام ستاری ظهر امروز در دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: رسالت ما به عنوان کانون کارآفرینی استان آذربایجان‌شرقی، رسالتی سنگین بوده است.

وی با اشاره به عملکرد دو ساله کانون کارآفرینی استان توضیح داد: ۱۲ نفر در کانون کارآفرینی به عنوان هیات امنا هستند و ریاست این هیات بر عهده استاندار آذربایجان‌شرقی است، سایر مسوولان استانی به نوعی در این کانون عضو هستند.

رئیس کانون کارآفرینی استان با تاکید به اهمیت کارآفرینی در جهان گفت: انقلاب سوم اطلاعاتی دنیا روی کارآفرینی است به طوریکه در حال حاضر کل جهان با این انقلاب روبه‌رو هستند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع کارآفرینی در کشور اسلامی مالزی بیان داشت: در این کشور وزارت کارآفرینی به عنوان نهاد جداگانه وجود دارد اما در کشور ایران کانون‌های کارآفرینی شکل گرفته است.

ستاری خاطرنشان کرد: طراحی ساختار سازمانی، تدوین چشم‌انداز، راه‌اندازی وبسایت کانون کارآفرینی، افتتاح اولین مدرسه تخصصی کسب و کار و کارآفرینی با تدریس کارآفرینان از جمله اقدامات کانون در دو سال اخیر است.

وی با تاکید به اینکه سیستم آموزشی کشور به‌گونه‌ای نیست که بتوان کارآفرین تربیت کرد، گفت: ۱۴۰ واحد تدریس، این ظرفیت کارآفرینی را ندارد و این انفعال در دانشگاه نیز موجود است و با دروس دانشگاهی نمی‌توان کاری کرد.

رئیس کانون کارآفرینی استان افزود: تماس مشاور با فرزندانمان و اعلام وقت خواب و درس خواندن فرزندانمان ما را به سمت کارآفرینی نمی‌برد.

وی بیان کرد: ما در این مدرسه سعی می‌کنیم به فرزندانمان یاد دهیم که وقتی پدر ۵۰ تومان پول به ما داد، نباید آن را به سادگی از دست بدهیم بلکه باید در کوتاه‌ترین زمان آن را به ارزش افزوده تبدیل کرد.

ستاری با تاکید به اینکه مدرسه‌ای که باز شود، در زندانی بسته می‌شود، گفت: ما وارد زندان شده‌ایم و بدون تعارف با افرادی با تحصیلات حتی دکترا و هیات علمی دانشگاه آشنا شدیم که به علت مشکلات مالی و عدم آگاهی از مسائل اقتصادی گیر افتاده بودند که ما در زندان به ۲۰۰ نفر خدمات آموزشی ارائه می‌دهیم.

وی ثبت تابلوهای ثبت ایده در دانشگاه‌ها را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: در این تابلو هر کسی ایده داشته باشد در آن تابلو نوشته و هر فردی آن ایده را تکمیل می‌کند و سپس با تکمیل نهایی به اجرا درمی‌آید.

رئیس کانون کارآفرینی استان ادامه داد: طرح شهر بچه‌های کارآفرینی در جهان اجرا شده ولی در ایران اجرا نشده است و سعی بر راه‌اندازی داریم به طوریکه کودک با این طرح آینده شغلی و علایق خود را انتخاب خواهد کرد.

وی بیان کرد: حمایت بی‌دریغ از استارت‌آپ‌های جوان و بانک زمان از دیگر اقدامات کانون خواهد بود.

ستاری ابراز کرد: کسب یکی از هفت کرسی دارای حق رأی در شورای مرکزی کانون، انتخاب کارآفرین برتر کشوری و منتخب استاد برتر دانشگاه تبریز از جمله اتفاق‌های مبارک بوده که خداوند نصیب بنده کرده است.

وی ادامه داد: همایش «جمعه‌های مثبت» با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد، مجری برگزاری همایش کارآفرینی، گردشگری تبریز ۲۰۱۸ و برگزاری تورهای صنعتی، مشاوره رایگان، توسعه زیست بوم ملی در شهرستان‌های استان و غیره از دیگر برنامه‌های کانون است.

ستاری تاکید کرد: کانون تفاهم‌نامه‌های زیادی داشته ولی به عقیده بنده می‌توان هزاران تفاهم‌نامه بست ولی وقتی روی کاغذ خواهند ماند، هیچ اثری نخواهد داشت، از این‌رو ما به دنبال تفاهم‌نامه‌های موثر هستیم.

وی یادآور شد: کارآفرینان زیادی در استان وجود داشتند که به علت فشار دستگاه‌های دولتی به کانون پناه آورده بودند و یاس و ناامیدی به آنها تزریق شده بود.

ستاری، بهر‌ه‌مندی از آموزش‌های رایگان همچنین حل اختلافات با دستگاه‌های دولتی را از ویژگی عضویت در کانون کارآفرینان عنوان کرد و گفت: کارآفرینان به دو سکه نیاز ندارند بلکه نیاز دارند تا در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و غیره سهیم باشند.

وی اذعان کرد: کارآفرینی و ارزش‌آفرینی سبک زندگی عاشقانه است، پس باید این عشق و همت مسوولان ما را هدایت کند چراکه معادلات کارآفرینی تغییر یافته و اگر توجه نکنیم بازار را از دست خواهیم داد.

رئیس کانون کارآفرینان استان متذکر شد: رتبه کارآفرینی کشور  ۷۲ از بین ۱۳۷ کشور دنیا بود و اصلاً این رتبه در شأن کشور ایران نیست.

منبع : فارس نیوز
اشتراک گذاری برای دوستان :

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با علامت * مشخص شده اند.

موقعیت ما :

تماس با ما

لینک های ارتباطی :

  • تبریز، میدان شهید بهشتی (ابتدای خ منصور)، مجمتع بزرگ تجاری و خدماتی عتیق، طبقه دوم، واحد 33
  • تبریز، خیابان امام خمینی، نرسیده به چهارراه شریعتی، پاساژ گلستان، زیر همکف، پلاک 1
  • 09143128808
  • 04135555809
  • 04135572989
  • فکس : 04135248095
  • bahram.sattari@ut.ac.ir
  • bahramsattari20@gmail.com