برگزاری همایش انقلاب صنعتی نسل چهارم با همکاری کانون کارآفرینی استان آذربایجان شرقی

.مشاور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی : فردی که مهارت داشته باشد؛ بیکار نخواهد بود

سمینار انقلاب صنعتی نسل چهارم با حضور مدیرعامل شرکت فستو، مشاور اقتصادی استاندار و جمعی از مسئولین و صنعتگران استان در مرکز  آموزش فنی و حرفه ای شماره سه تبریز برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی : یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه ، روز کارگر و معلم گفت : دنیای فناوری هر روز درحال تغییر و رو به پیشرفت است و عمر برخی فن آوری ها در جهان به کمتر از چهار ساعت رسیده است، بنابراین جامعه ای که نتواند و نخواهد با پیشرفت ها و تغییرات مداوم دنیا همراه شود مطمئنأ آسیب های چشمگیری را خواهد دید.

وی در ادامه افزود : امروز در کمتر از ۳۰ سال وارد نسل چهارم انقلاب صنعتی که همان نسل هوش مصنوعی و نسل ارتباطات و فناوری اطلاعات است شده ایم، انقلاب چهارم تحولات عظیم و چشمگیری را در حوزه کار و زندگی رقم زده است و دستیابی و همراهی با این تحولات تنها و تنها از مسیر آموزش محقق می شود.

نماینده ادامه داد : آموزش، امکان منتفع شدن و استفاده از رفاه ناشی از فناوری ها را برای جوامع رقم خواهد زد بنابراین نیازهای نسل های امروز برای تطبیق با تغییرات سریع در آینده، بهره مندی از آموزش ها به ویژه آموزش های غیر رسمی که دارای انعطاف و سرعت بالای انتقال تغییرات را دارد خواهد بود که آموزش های فنی و حرفه ای کوتاه مدت به عنوان یکی از انواع آموزشهای غیر رسمی بهترین ابزار فراهم سازی زمینه های تغییر و همراهی با تحولات است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خاطر نشان کرد : سیاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بردن این آموزشها به دل جامعه و توسط افراد، . صنایع و شرکت های آن جامعه است.

نماینده اظهار داشت : استفاده از آموزش های مجازی، نوعی از فن آوری نسل چهارم است و همچنین استفاده از نرم افزارها، شبیه سازها، محتواهای الکترونیکی ، فیلم های آموزشی، انیمیشن ها و مواردی از این قبیل ابزاری است که انتقال مهارت و دانش را برای ما راحت و آسان خواهد کرد و وجود افراد، صاحبنظران و شرکت های تولید کننده یا وارد کننده فن آوری از اصیل ترین آموزش های فنی و حرفه ای است که شرکت فستو نیز در این مسیر ما را همراهی خواهد نمود.

محمدزاده، مشاور اقتصادی استاندار محترم دراین سمینار به نقش آموزش در ایجاد اشتغال تاکیدکرده و افزود: آموزش نقش والایی در پر نمودن خلاء اشتغال در کشور است. آموزش دیده ای بیکار ندیده ام.

وی در ادامه تصریح نمود : من در مدت ۳۵ سال تجربه کاری ، آموزش دیده به معنای عمقی آن ، که بیکار باشد ندیده ام.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که تاکید بر توسعه اشتغال است اظهار داشت : با توجه به پیشرفت های حاصله و ورود تکنولوژی های روز دنیا باید توانایی افراد جامعه روز به روز به سمت نو شدن برود تا با آموزش مهارتهای مربوط به پیشرفت های روز دنیا گامی جدید در توسعه اشتغال در جامعه برداریم.

محمدزاده، ایجاد تغییر در نگرش را لازم و ضروری برشمرد و افزود : جوان فارغ التحصیل ما باید بداند که خدمات هم جزء بسیار مهمی از ارکان اقتصادی این کشور است و نباید از فعالیت در این حوزه احساس شرمندگی کند و این تغییر نگرش خیلی ارزشمند است و باید در جوانان ما ایجاد شود.

وی برای حل مشکل برون رفت از بیکاری را در جامعه ، اول آموزش و سپس اصلاح قوانین مبتنی بر شرایط روز دانست و خاطر نشان کرد : ان شاءالله امیدواریم که دولتهای پیش رو با دادن لوایح به مجلس و اصلاح قوانین در راستای ایجاد اشتغال برای جوانان عزیز کشورمان گام های بلندی را برداریم. امروز آموزش به یک نیاز تبدیل شده و ما هم امیدوارم این ابتکار و پیشنهاد دکتر نماینده در کل کشور جاری شود .

مشاور اقتصادی استاندار محترم، در پایان گفت : با امید روزی که فارغ التحصیل بیکار در جامعه نداشته باشیم.

زهیدی ، مدیرعامل شرکت فستو، ضمن معرفی شرکت افزود :شرکت فستو به عنوان ارائه دهنده تجهیزات و ماشین آلات آزمایشگاهی در بخش تولید و از نظر کاربردی وظیفه خود می داند که در پیشبرد و اجرای تکنولوژی های نو پیشگام باشد.

وی در پایان تصریح نمود : مهارت باید قبل از ورود تکنولوژی شروع شود تا سرمایه ها هدر نرود

اشتراک گذاری برای دوستان :

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با علامت * مشخص شده اند.

موقعیت ما :

تماس با ما

لینک های ارتباطی :

  • تبریز، میدان شهید بهشتی (ابتدای خ منصور)، مجمتع بزرگ تجاری و خدماتی عتیق، طبقه دوم، واحد 33
  • تبریز، خیابان امام خمینی، نرسیده به چهارراه شریعتی، پاساژ گلستان، زیر همکف، پلاک 1
  • 09143128808
  • 04135555809
  • 04135572989
  • فکس : 04135248095
  • bahram.sattari@ut.ac.ir
  • bahramsattari20@gmail.com