مدرسه ای که باز شود، در زندانی بسته می شود

مدرسه  کسب و کار و کارآفرینی در زندان مرکزی تبریز باحضورجمعی ازاساتید کارآفرین استان آذربایجان شرقی و مسئولان اداره کل زندانها ،افتتاح و شروع به کار نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل زندانهای استان به نقل از روابط عمومی زندان مرکزی تبریز، مدرسه کارآفرینی و کسب و کار در زندان مرکزی تبریز باحضورجمعی ازاساتید کارآفرینی استان آذربایجان شرقی و مسئولان اداره کل زندانها ،افتتاح و شروع به کار نمود.

آقایی مدیر زندان تبریز در آیین افتتاح این مدرسه گفت : مجتمع آموزش زندان تبریز در کنار دانش و حرفه آموزی ، مجوز فراگیری مهارتهای  ورود به بازار کار را با حضور اساتید دانشگاهی و همتراز با آموزشهای خارج از زندان برای مددجویان فراهم آورد که خوشبختانه با توجه به میزان قابل قبول تعداد مددجویان مشغول به تولید صنایع دستی و همچنین امکانات بالقوه سخت افزاری ازجمله وجود مجتمع آموزشی ۵ کلاسه درزندان ، می توان این امید را داشت تا در آینده ای نزدیک شاهد بازاریابی و فروش تولیدات  مددجویان بصورت گسترده ازطریق بازار اینترنتی باشیم .

وی همچنین اعلام کرد:درحال حاضر برخی از مددجویان بسته به میزان محکومیت شان امکان حضور درخارج از زندان را ندارند که ایجاد بازار فروش اینترنتی و آشنایی با مهارتهای کسب و کار می تواند هم انگیزه آنها را بالا ببرد و هم پس از اتمام دوران محکومیت تجربه ارزشمندی برای آنان به ارمغان بیاورد.

قیصر نژاد معاون مدیرکل زندانهای استان آذربایجان شرقی نیز در این آیین  ضمن خوشامد گویی به اساتید و مسئولان کانون کار آفرینی استان  اعلام کرد: ازاینکه می بینیم به همت مسئولان زندان ، مرکز آموزش این زندان به محلی برای ارتقای آگاهی نوین   تبدیل گشته است جای بسی امیدواری است که انشالله این مسیر پیشرفت ، متعالی گردد.

وی افزود: خوشبختانه سیستم زندانبانی زندان تبریز در مسایل آموزشی همواره پیش قدم بوده و گام های موثر و ارزشمندی در راستای تامین نیازآموزشی و تربیتی زندانیان برداشته که البته استقبال مددجویان ازچنین طرح هایی می تواند انگیزه ای برای افزایش و ارتقای این گونه تحولات ،  مثبت و مفید باشد.

قیصر نژاد همچنین ازمددجویان خواست از این فرصت استفاده کامل را برده و برای بهره مندی سایر زندانیان ، آنان را به مشارکت در این گونه طرح ها دعوت نمایند

در ادامه دکتر ستاری رییس کانون کارآفرینی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد:امیدواریم این حرکتی که در زندان تبریز صورت گرفته بصورت الگو به سایر زندانهای کشور تسری پیدا کند تا جلوی بسیاری از بزه های جامعه گرفته شود ومددجو پس ازاتمام دوران محکومیت با مهارت مفید و تجربه لازم به جامعه باز گشته  و جبران مافات نماید.

منبع : اداره کل زندانهای استان آذربایجان شرقی

اشتراک گذاری برای دوستان :

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با علامت * مشخص شده اند.

موقعیت ما :

تماس با ما

لینک های ارتباطی :

  • تبریز، میدان شهید بهشتی (ابتدای خ منصور)، مجمتع بزرگ تجاری و خدماتی عتیق، طبقه دوم، واحد 33
  • تبریز، خیابان امام خمینی، نرسیده به چهارراه شریعتی، پاساژ گلستان، زیر همکف، پلاک 1
  • 09143128808
  • 04135555809
  • 04135572989
  • فکس : 04135248095
  • bahram.sattari@ut.ac.ir
  • bahramsattari20@gmail.com